اتصال «بله» به شبکه شتاب ۱۶ بانک/ نسخه دسکتاپ بزودی می‌آید

پیام رسان بله

مدیر پیام رسان بومی «بله» با تشریح امکان نقل و انتقال پول از طریق این پیام رسان بومی، گفت: امکان ارائه خدمات دولت الکترونیک از طریق این پیام رسان فراهم است.
کاظم کیال در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه «پیام رسان بله» یک پیام رسان مالی است، اظهار داشت: این پیام رسان علاوه بر احتیاجات روزمره، بستری برای توسعه کسب وکارها و تسهیل خدمات است. به نحوی که امکان انتقال و دریافت و پرداخت پول از طریق این بستر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کاربران این پیام رسان می‌توانند به راحتی و بدون نیاز به خروج از این بستر و اتصال به درگاه بانکی، تعاملات بانکی و مالی خود را انجام دهند، گفت: امکان اتصال به شبکه شتاب بیش از ۱۶ بانک در این پیام رسان فراهم شده و به زودی تعداد معدود باقی مانده از بانکهای کشور نیز به این بستر افزوده می‌شوند.

  • مدیر پیام رسان بومی «بله» با بیان اینکه در این اپلیکیشن پایه‌ای‌ترین زیرساخت برای تعاملات مالی ایجاد شده است، اضافه کرد: امکان خرید و فروش، صدور فاکتور برای کاربران به صورت شخصی و نیز در کانال و همچنین جابجایی پول در این نرم افزار دیده شده است.
  • کیال با اشاره به اینکه در حال توسعه زیرساختهای این پیام رسان برای تقویت خدمات فروش هستیم، تاکید کرد: به زودی امکاناتی به این نرم افزار کاربردی افزوده می‌شود تا مدیریت کسب وکارها تسهیل شود. در همین حال یک سری خدمات را برای رسانه‌ها توسعه خواهیم داد تا اپلیکیشنی تعاملی را شاهد باشیم؛ درحال حاضر امکان لایک کردن وجود دارد و امکان کامنت گذاشتن نیز به زودی اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیل بروزرسانی کانال‌ها در این پیام رسان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: از طریق زیرساخت بات این پیام رسان، ظرفیت اتوماسیون خدمات دولت الکترونیک وجود دارد. در حال حاضر خدمت بانک‌آفیسر بانک ملی روی این پیام‌رسان ارائه شده و مشتاقیم به زودی خدمات شهرداری، پلیس +۱۰ و … نیز روی این پیام‌رسان فعال شود. ضمن اینکه در حال حاضر بعضی خدمات بانکی مانند اعلام موجودی، استعلام و پرداخت قبوض و …، روی این پیام‌رسان فعال است.

کیال با تاکید براینکه فرآیندهای خدمات دولت از طریق پیام رسان «بله»، اتوماسیون خواهد شد، افزود: با این امکان، دیگر این پیام رسان فراتر از بستری برای ارسال پیام خواهد بود و درگاهی برای امور جاری و اداری مردم و ایجاد رابطه تعاملی مردم با کسب‌وکارها و ادارات دولتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هلدینگ فناوری سداد وابسته به بانک ملی در این پیام رسان سرمایه گذاری کرده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه در این پیام رسان از زیرساختهای امنیتی بانک ملی استفاده شده است، عملیات انتقال بانکی با رعایت جوانب امنیتی و رمزنگاری شده، صورت می‌گیرد و در آن استانداردهای مدنظر رعایت شده است.

مدیر پیام رسان بومی «بله» خاطرنشان کرد: تایید اینکه انتقال پول در اپلیکیشن «بله» از طریق خود فرد انجام شود در این پیام رسان وجود دارد و با توجه به اینکه بستر این تعاملات مستقیما به درگاه بانکی متصل است، امکان پیگیری فعالیت‌های مالی و جلوگیری از کلاهبرداری ممکن خواهد بود.

کیال گفت: اپلیکیشن «بله» هم اکنون بیش از یک میلیون کاربر دارد و براساس آخرین آمارها که مربوط به پایان سال ۹۶ می شود، حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان تراکنش مالی از بستر این پیام رسان مبادله شده است.

وی با تاکید براینکه امکان «لایک» در این پیام رسان وجود دارد، ادامه داد: امکان درج «دیس لایک» و «کامنت» نیز به زودی به قابلیتهای این پیام رسان افزوده می شود.

مدیر پیام رسان «بله» با اشاره به اینکه نسخه اندروید، IOS و وب این پیام رسان هم اکنون فعال است، گفت: به دلیل تحریم های اپ استور، این اپلیکیشن از اپ استور اپل حذف شده اما کاربران آیفون می توانند از طریق مراجعه به سایت https://bale.ai این اپلیکیشن را روی گوشی های خود دانلود کنند. نسخه اندروید این اپلیکیشن در گوگل پلی و کافه بازار و سایر بازارهای اندرویدی در دسترس است. به زودی نیز نسخه دسکتاپ آن راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: اولویت پیام رسان بومی «بله» ایجاد زیرساختهای فنی، پایگاه داده در جهت سهولت پیام رسانی در کنار ایجاد زیرساختهای مالی و کسب و کار است و زمانی که به یک پایداری منطقی برسد، سایر ویژگیها به این اپلیکیشن افزوده می شود.

https://www.mehrnews.com/news/4274961/

دیدگاهتان را بنویسید