۱۸۰ میلیون نفر در جهان دچار زخم های مختلف هستند

۱۸۰ میلیون نفر در جهان دچار زخم های مختلف هستند

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران باتاکید بر اهمیت درمان زخم های مختلف گفت: سالانه حدود ۱۸۰ میلیون نفر در جهان با زخم درگیر بوده که این افراد همواره به دنبال درمان زخم هایشان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی طبایی امروز در افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت که در مرکز همایش های رازی برگزار شد، گفت: ترمیم زخم و آسیب های بافتی یکی از مشکلات جدی در حوزه های سلامت و درمان محسوب می شود. تأخیر در ترمیم یک زخم یا آسیب بافتی هزینه های زیادی در بخش های اقتصادی و اجتماعی دربر دارد و بار سنگینی را بر یکایک افراد جامعه تحمیل می کند.

وی افزود: بار سنگینی که نه تنها زندگی افراد مبتلا را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه عوارض آن، خانواده، اجتماع و سازمان های مسئول در زمینه ارائۀ خدمات بهداشتی و درمانی را نیز متأثر می سازد.

به گفته طبایی، با توجه به دگرگونی شیوه زندگی افراد جامعه، افزایش کمّی جمعیت و تغییر الگوی بیماری ها، فراوانی مشکلات مرتبط با بروز زخم های مزمن روندی رو به تزاید را نشان می دهد. بر این اساس پژوهشکدۀ فنآوری­های زخم و ترمیم بافت یارا به عنوان یک نهاد پیشرو در زمینۀ طرح و تدوین راهکارهای ارتقاء سلامت جامعه اقدام به برگزاری کنگره زخم و ترمیم بافت کرد.

رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هرساله باهدف ایجاد فرصتی مناسب برای هم اندیشی فعالان حیطه درمان زخم و ترمیم بافت و ارائه جدیدترین دستاوردها در این زمینه در کنگره زخم و ترمیم بافت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امروزه موضوع زخم در دنیا به عنوان یک حوزه مهم در سلامت مطرح است، گفت: یک معضلی که اکنون با آن روبرو هستیم، این است که سیستم بهداشتی و درمانی و مراکز درمانی به این موضوع اهمیتی نمی‌ دهند.

وی افزود: سالانه حدود ۱۸۰ میلیون نفر در جهان با زخم درگیر بوده که این افراد همواره به دنبال درمان زخم هایشان هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: ۲-۱ درصد جمعیت کشور به زخم های مزمن دچار هستند که این زخم ها عوارض زیادی همچون عفونت، اگزما و … را در افراد ایجاد می کند که ممکن است به قطع عضو و مرگ و میر نیز دچار شوند.

طبایی تصریح کرد: سیستم بهداشت و درمان آمریکا با جمعیت مخاطب شش و نیم میلیون نفر سالانه حدود ۲۵ میلیون دلار برای موضوع زخم هزینه می‌کند.

در ادامه پروین منصوری دبیر علمی بخش بالینی کنگره زخم و ترمیم بافت گفت: حدود ۲۲۰ مقاله در طول چندماه به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از بین آن‌ها ۷۰ مورد برای ارائه سخنرانی و ۵۹ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره این کنگره بیان کرد: ۶۵ درصد از مقالات این کنگره مربوط به علوم پایه و باقی مربوط به علوم بالینی است.

به گزارش مهر، سومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت از امروز ۴ مهر تا ۶ مهر ۱۳۹۷ توسط پژوهشکدۀ فنآوری­ های زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است.

کد خبر 4413121

mehrnews.com/news/4413121

دیدگاهتان را بنویسید