صنعت بیمه نمی‌تواند در مقابل آنلاین شدن خدمات مقاومت کند

مدیرعامل بیمه ایران

مدیرعامل بیمه ایران می‌گوید دفاتر نمایندگی‌ها لاجرم باید خود را برای ارایه خدمات آنلاین به‌روز کنند ما هم تلاش می‌کنیم این پروسه به‌گونه‌ای انجام شود که شغل افراد از بین نرود.

محسن پورکیانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تصمیم بیمه ایران در جهت آنلاین شدن نمایندگی‌های دفتر بیمه، اظهار کرد: بیمه ایران مخالف استارت‌آپ‌ها نیست یعنی هیچ‌کس توانایی این را ندارد در برابر افکار و تکنولوژی‌های جدید مقاومت کند. به هر حال تکنولوژی‌های جدید می‌آیند و این قابلیت را هم دارند که مشتریان را به خود جلب کنند. بنابراین بدیهی است که همه شرکت‌ها و بنگاه‌ها و سازمان‌ها باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و تلاش کنند که در همان جهت حرکت کنند. بنابراین ما مخالفتی با آنلاین شدن پروسه‌های مربوط به دفاتر بیمه نداریم.

وی در پاسخ به اینکه اکنون بسیاری از نمایندگی‌ها نسبت به برخی بازاریابی‌های آنلاین و از آن گذشته آنلاین شدن نمایندگی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند، بیان کرد: این نگرانی‌ها را ما هم درباره نمایندگی‌ها داریم و به همین جهت در بحث استارت‌آپ‌ها و فروش الکترونیک به دنبال آن هستیم که امور را از طریق نمایندگی‌ها سازماندهی کنیم تا نمایندگی‌های بیمه ایران که قشری عظیم و زحمت‌کش هستند و ۸۳ سال با بیمه ایران همراهی کردند متضرر نشوند.

او در پاسخ به اینکه به گفته کارشناسان، آنلاین شدن پروسه‌ها منجر به آن خواهد شد که بسیاری از مشاغل در دفاتر نمایندگی‌ها از بین برود، گفت: تمام تلاش ما این است که چنین اتفاقی نیفتد و مشاغل ایجاد شده حفظ شوند. هرچند که به هر حال تاکید می‌کنم نمی‌توانیم در برابر این پدیده مقاومت کنیم ولی به دنبال حفظ منافع افراد شاغل در دفاتر بیمه هستیم.

مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: البته به نظر نمی‌رسد در همه رشته‌های بیمه بشود بصورت تمام و کمال از فروش الکترونیک استفاده کرد. به هر حال به نیروی انسانی هنوز هم نیاز هست خصوصا در فروش بیمه‌های عمر که مراحل مختلفی هم دارد. در بسیاری از رشته‌ها این چنین است که فقط بخشی از کار می‌تواند به صورت الکترونیک انجام شود و باقی بخش‌ها باید توسط افراد صورت گیرد. از جمله این بخش‌ها بازاریابی است. این بخش نیاز به مفاهمه رودررو دارد که در آن نیاز به تعامل فروشنده و خریدار است و انجام آن توسط سیستم امکان پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، به دنبال راه‌اندازی بازاریابی‌های آنلاین بیمه توسط برخی استارت‌آپ‌ها بسیاری از دفاتر فروش بیمه این نگرانی را مطرح کردند که چه سرنوشتی در انتظار دفاتر خدمات حضوری است؟ دفاتری که به گفته کارشناسان سیستم خرید و فروش آن‌لاین می‌تواند حیات آن‌ها را به مخاطره بیاندازد.

https://www.isna.ir/news/97013111999/

دیدگاهتان را بنویسید