پیشرفت ماهواره سنجشی «پارس ۱» رضایت‌بخش است

پیشرفت ماهواره سنجشی «پارس ۱» رضایت‌بخش است

رئیس سازمان فضایی ایران از پیگیری جدی ۴ پروژه مهم ملی در حوزه فضا خبر داد و گفت: فرآیند پیشرفت پروژه ماهواره سنجش از دور « پارس ۱ » رضایت‌بخش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران با حضور در پژوهشگاه فضایی ایران در جریان آخرین وضعیت پروژه ماهواره سنجشی «پارس۱ » قرار گرفت.

در این بازدید، رئیس سازمان فضایی ایران با حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران به گفتگو در خصوص چگونگی پیشبرد طرح‌های مشترک و پروژه‌های فضایی پرداخت و در ادامه نیز در بازدید و گفتگو با پژوهشگران و مهندسان پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: حضور در کنار پژوهشگران جوان با انگیزه پژوهشگاه در نخستین روز هفته کاری، بسیار انرژی‌بخش است.

معاون وزیر ارتباطات با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی متخصصان حوزه فضایی برای اتمام و تحویل پروژه «پارس۱»، گفت: قطعا در این روزهایی که پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران سخت در تلاش شبانه‌روزی برای انجام پروژه ملی «پارس۱» هستند، حمایت و بودن در کنار این عزیزان برای ما مهم است و در تلاشیم تا با مشارکت و همراهی جدی، حاصل تلاش خالصانه این متخصصان را به عرصه ظهور رسانده و برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و این موضوع در دستور کار است.

براری گفت: خدا را شاکریم که ۳ پروژه ماهواره‌ای مهم و اصلی کشور ناهید۱، ناهید۲ و پارس ۱ و نیز بلوک انتقال مداری به دست توانای پژوهشگران ارزشمند پژوهشگاه فضایی ایران به خوبی در دست انجام است.

رئیس سازمان فضایی ایران، فرآیند پیشرفت پروژه ماهواره «پارس ۱ » را رضایت‌بخش خواند و گفت: خوشبختانه، در خصوص زمان‌بندی عملیاتی شدن پروژه نیز امروز با همکاران پژوهشگاه به نتیجه رسیدیم.

معاون وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هم‌افزایی جدی سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران، در آینده نزدیک بتوانیم ماهواره‌های کشور را در مدار عملیاتی قرار داده و در ارائه خدمات پایدار به جامعه و ملت ایران موفق و سربلند باشیم.

کد خبر 4798205

mehrnews.com/news/4798205

دیدگاهتان را بنویسید